Volánbusz - indul a Montenegro Expressz

A Volánbusz nemzetközi utasforgalma 2003 óta folyamatosan csökken, a forgalmi és kereskedelmi változások nyomán a kereslet és kínálat mára kiegyenlítődött. A járatracionalizálás következményeként a társaság jövedelmezősége javul, a nemzetközi járatok üzemeltetése 2006 óta újra nyereséges. A társaság nemzetközi utasforgalma 2006-hoz képest várhatóan nő, idén mintegy nyolcvanezer jegy eladásával számolnak.

Az utóbbi három évben jelentősen átalakult a nemzetközi közlekedés: globálisan megnőtt a nemzetközi utak iránti kereslet, miközben az utazási szokások - elsősorban a fapados légitársaságok előretörésének köszönhetően - döntően megváltoztak. A Volánbusz válasza erre az volt, hogy a cég a hosszú távú, kevésbé kihasznált vonalain megszüntette vagy ritkította a járatait. Nincs például már stockholmi járat, amelynek üzemeltetése a 2200 kilométeres távolság miatt nem volt gazdaságos; de megszűnt a közvetlen Zürich-Basel járat is, átszállással viszont a korábbi heti egyszeri alkalom helyett napi egy járattal van lehetőség utazni. Ezzel párhuzamosan a Volánbusz a fókuszba az ezer kilométer alatti desztinációkat helyezte: a tengerparti üdülőhelyeket (Rovinj, Porec, Opatija, Zadar, Split, Jesolo, Lignano, Bibione, Rimini, Riccione, Cattolica), valamint a közeli országok nagyvárosait (Bécs, Krakkó) célozta meg.

Esetenként rövidítette a járatokat: míg korábban Rómába vagy Nápolyba is el lehetett jutni a társaság járműveivel, addig most csak Firenzéig viszik az utasokat, de - a Eurolines partnercégekkel együttműködve - átszállásos továbbutazást is felkínálnak. Emellett járatösszevonásokhoz átszállási csomópontokat alakítottak ki: egy-egy autóbuszba összevonják Budapest, Bécs és Pozsony utaskörét, és így szállítják Bécsből Londonba, Amszterdamba vagy Párizsba az utasokat, szintén partneri együttműködések keretében. Bővítették az igénybe vehető kedvezmények körét is, ezáltal a buszos utazás versenyképes a fapados légitársaságok áraival.

2007 egyik fő újdonsága a Montenegro Expressz, amelyre 19 900 forintért lehet retúrjegyet venni. Az olaszországi Lignano, Jesolo útra a teljes árú menettérti jegy 21 900 forint, a horvátországi Split, illetve Rovinj pedig 17 900 forintba kerül. (A viamichelin.com számításai szerint autóval 210 euróba kerülne egy menettérti út, az üzemanyagár és az autópályadíj figyelembe vételével Splitbe, míg egy jesolói oda-vissza útért 162 eurót kellene kifizetni.)

ISMERKEDJEN MEG A HUNGUEST HOTELS MONTENEGRÓI SZÁLLODÁJÁVAL!

HUNGUEST HOTEL SUN RESORT 
HERCEG NOVI

CSODÁLATOS KÖRNYEZET,
REMEK PROGRAMOK!

 Hunguest Hotel Sun Resort Montenegróban található, tengerparti szállodapark Herceg Noviban